Hinweis: Der von Ihnen verwendete Browser (Internet Explorer <=8) kann diese Website u.U. nicht korrekt darstellen. Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihrer aktuellen Browser-Version oder die Verwendung eines alternativen Browser.

  • 11/2017LINK Studie für SRG zeigt: Der Klimawandel beschäftigt die Schweiz

    Das LINK Institut hat in einer repräsentativen Befragung im Auftrag der SRG das Thema Klimawandel untersucht. Die Ergebnisse wurden auf den SRG-Sendern am Thementag „+3°“ präsentiert. Mehr zu den Ergebnissen erfahren Sie in diesem Tagesschau-Bericht vom 28.11.2017.

  • 11/2017LINK organisiert die Führung neu

    Benedikt Lüthi neu zum CEO der neuen Führungsorganisation gewählt
    • Neubesetzungen der Führung der Geschäftsbereiche Marketingforschung, Digital und Operations
    • Stefan Oglesby, Herbert Muggli und Jürg Tütsch übernehmen neue Aufgaben bei der LINK
    • Umsetzung der Strategie 2021 auf gutem Weg

       
    Luzern/Zürich, 7. November 2017: Verwaltungsrat und Geschäftsführung der LINK Marketing Services AG
    informierten heute ihre Kunden sowie Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter über einen bedeutenden Schritt bei der
    Umsetzung der Strategie 2021, welche in diesem Sommer verabschiedet worden war. Ziel der LINK-Strategie ist,
    das Unternehmen auf der Grundlage seiner bedeutenden Position in der Sozial- und Marktforschung zu einem
    europäischen Anbieter von skalierbaren, digitalen Dienstleistungsprodukten weiter zu entwickeln. Hierfür wird die
    LINK ihr Geschäft über die Schweizer Grenzen hinaus ausweiten und Märkte erschliessen, die zunehmend auch
    von Start-ups und sehr beweglichen Industriegrenzen geprägt sind.

    Download: Medienmitteilung

  • 10/2017Tag der Marktforschung 2017

    Am 26.09.2017 fand im KKL Luzern der 8. LINK Tag der Marktforschung mit 200 begeisterten Besuchern statt. Mit neun Referaten zum unserem Motto „Innovation&Trends“ haben sich die Teilnehmer inspirieren lassen und Antworten auf die ihre Fragen gefunden. Wie steht es um Marktforschung für Innovation, Marktforschung als Innovationstreiber, oder zumindest als enabler von Innovationen?
    Die Referate lieferten ebenso wichtige Inputs zur Marktforschung von morgen, stellten aber auch etablierte Forschungsansätze und aktuelle Fallbeispiele vor.
    Natürlich konnten unsere Gäste den Tag beim abschliessenden Apéro gemütlich und genüsslich ausklingen lassen und die Möglichkeit zum Austausch mit Referenten, anderen Teilnehmenden und Experten des LINK Instituts nutzen.
    Wir bedanken uns bei allen Gästen für Ihr Kommen und freuen uns auf ein Wiedersehen in zwei Jahren zum 9. LINK Tag der Marktforschung.

    Rückblick Programm:
    Download PDF

    Wenn Sie weitere Informationen zu den Themen möchten, kontaktieren Sie uns unter: mafotag[at]link.ch

    Impressionen vom Mafotag

       
    Sowie die wunderschönen Illustrationen der Vorträge durch Harald Karrer.

  • 5/2017LINK DIGITAL
    The GOR Best Practice Award 2017 goes to the LINK Institute

    As part of a pilot project, the LINK Institute has tested beacons in market research. The project, which was honoured with the GOR Best Practice Award 2017, uses beacons in the context of out-of-home advertising and advertising materials research. However, other areas of application were also tested. Find out more about the innovative technology and its possible uses in our trailer or in the article from the “Planung & Analyse” magazine.

    Your contact:

    Beat Fischer
    Business Development Manager Digital
    +41 44 497 49 46

    Silvana Jud
    Senior Projekt Manager
    Online/Media
    +41 44 497 49 51

  • 5/2017LINK SEGMENTATION
    Understanding and addressing customers by including CRM data

    Companies see themselves increasingly faced with the demand to develop new strategies for customer requirements using existing CRM data. Data mining has its limits, however, as CRM data mainly only includes the usage behaviour of existing customers but not potential stakeholder groups. The LINK Institute is closing this gap with needs-orientated segmentation and algorithm-based regressions in the CRM system. Find out more….

    Your contact:

    Philipp Fessler
    Head of Analytics
    +41 44 497 49 07

    Inna Becher
    Senior Projekt Manager
    Finance/Automotive
    +41 44 497 49 52

  • 5/2017LINK EXPERTS
    Information design increases in importance

    What exactly is infodesign?
    “The fast processing of information is crucial for efficiency and personal time management in everyday life. With information design, the data are processed graphically in such a way that results and correlations can be gathered simply and quickly. Information design is based on insights from graphic and industrial design, cognitive psychology and human factors research.”

    What benefits does infodesign have for market research?
    “A great deal of data is accrued in market research projects. The classic reporting with graphic diagrams such as bars, columns or pie charts requires detailed analysis of the findings. We therefore use infodesign to structure key findings and to answer central questions in clear dashboards. This saves time and is pleasanter to read.”

    Your contact:

    Sara Meyer
    Head of Consumer,
    Brand & Innovation
    +41 41 367 72 40

    Jolanda Lombriser
    Senior Projekt Manager Consumer,
    Brand & Innovation
    +41 41 367 72 41

  • 10/2016Wie Ergebnisse auch aufbereitet werden können – ein Beispiel aus einer Studie für Swiss Life

    Es müssen nicht immer Balkendiagramme und viele Zahlen sein: Studienresultate können auch etwas verspielter transportiert werden. Aus der Zusammenarbeit von Swiss Life mit dem LINK Institut hier ein Beispiel zu einem Bericht: kurz und prägnant aufbereitet. Zu einem attraktiven Thema: zur Solidarität zwischen den Generationen.

    swisslife
     
     
    Bericht „Generationensolidarität“ – einmal etwas anders präsentiert

    Download SwissLife Generationen
    Download SwissLife Medienmitteilung

  • 3/2016LINK at the “Swiss Online Marketing” trade fair in Zurich

    On 13 and 14 April 2016 the Swiss specialist trade fairs for digital marketing & e-business take place for the first time at Messe Zürich.

    We are pleased to invite you to visit us at the “Swiss Online Marketing” trade fair at stand A11-A. Our experienced LINK project managers, Felix Bernet, Anja Kunath and Christine Schär from the online/media research group are also speaking on the topic “Goodbye click rate, hello target group! Campaign optimisation with LINK cookie tracking” – on 13 April, 1:45 p.m. at Practice Forum 2 – Hall 1.

    We are giving away 200 free admission tickets to this trade fair. If you are interested please apply at messe[at]link.ch

  • 3/2016LINK at the Research Summit Switzerland

    On 26 April 2016, the 10th Swiss market research conference takes place at the Culture and Convention Center, Lucerne. Innovative methodological procedures and practical examples, which have contributed to the strategic success of the company, await you, as well as other new ideas for your marketing success.

    “The magic of science – with relevant insights into market success”

    More…

  • 3/2016Article: A paradigm change in market research

    The Internet of Things was born of logistics. Intelligent devices should ensure that goods find their way to their destination themselves. Nowadays the Internet of Things describes items in all areas of life that not only work by themselves, but which also learn and are networked with one another.

    Download article from “Planning & Analysis” (only in german)

  • 3/2016LINK at the infor­mation confe­rence: “IT security in market research” in Vienna

    Nowadays it is inconceivable to think about market research without the use of IT. Information technology-based methodologies and instruments are becoming increasingly more important. On 10 June 2016, at the “IT security in market research” information conference in Vienna, technical challenges will be debated in the context of a joint event. Dr Stefan Oglesby (CEO, LINK Institute) will discuss the topic “information security 4.0 in market and social research” together with Christoph Wartmann (NexIOT).

    Further information and registration
    (German only)

  • 1/2016Digital World

    Against the backdrop of the topic “digital world”, the Advisory Council for Consumer Affairs is now looking into the digitisation of business processes. The focus here is specifically on business models operating on the basis of personal data. As a follow-on to a short-term survey on the extent of individualised prices in online business in Germany, in November 2015 1000 consumers were asked about their awareness of price discrimination in online business.

    Download (only in german)

  • 1/2016information and procurement behaviour of decision-makers and the significance of trade fairs

    In 2015, LINK Frankfurt carried out a survey among 1,000 decision-makers in the German business world on behalf of the Institute of German Trade Fair Industry within the AUMA, the Association of the German Trade Fair Industry.
    The survey’s topic was the information and procurement behaviour of decision-makers and the significance of trade fairs. The results have now been published in a comprehensive report.

    Download for free (only in german)

  • Newsletter

    Please click here to sign up for the LINK newsletter: